Så blev startskuddet, til sidste løbsweekend i 2007, givet, og det er med blandede følelser at man møder på banen. For godt nok er der en spændt og afventende atmosfære over hele området, alle går og venter på at tingene for alvor begynder. Men samtidig er denne weekend også en markering på en sæson som fuldbringes.
Ikke nok med at det er sidste gang, i DTC-sammenhæng, at bilerne skal på banen. Men det er på samme tid også Team Essex´s farvel til den hjemlige liga. Et farvel som betyder at, skal John have et DTC-mesterskab i hus, så er det ved at være sidste udkald. Det er dog lettere sagt end gjort. Godt nok er chancen dér, og John har tidligere i sæsonen vist at et hattrick kan køres i hus. Men sådan som pointstillingen ser ud nu, så er det ikke kun John som kan afgøre slagets udfald. Faktisk skal der i særdeleshed holdes et vågent øje med både Jan og Michel...
Michel har et forspring på 27 point ned til Jan og 34 point ned til John, så BMW´en skal presses og skal det lykkes John at få mesterskabet, så må Michel samtidig kun få et minimum af points.
Med sådan et trio i front kan det simpelthen ikke blive andet end spændende at følge konkurrencen, og intet er afgjort før det ternede flag bliver lagt på hylden for i år.
Ser vi på hvordan tingene står til for Philip Andersen, så må 2006-DTC CUP mesteren i år overgive titlen til Michael Outzen. I stedet skal Philip koncentrere sig om kampen mellem ham og Tom Pedersen, da de begge er bejlere til 2. pladsen. På nuværende tidspunkt er det dog Tom som er toer med 250 point, med en føring på 20 point i forhold til Philip.
Lørdagens træning
Træningen var, som sædvanlig, uofficiel hvilket betyder at de kørte tider også var det. Så derfor fik det heller ikke betydning at der skulle gå lang tid inde i træningen før Philips kørte tider kom frem på skærmene. Men hurtigste omgangstid inde fra bilen sagde 1.11.5.. og dermed ville det placere ham et sted mellem 4. og 7. hurtigste mand i feltet.
Da der var kørt 8 minutter lå de som følgende: Jan, John og Casper. To minutter senere kørte alle Essex-kørerne i pit, der blev målt dæktryk og skiftet dæk. Og tilbage på banen skulle der ikke køres mange omgange før John var flyvende – han satte tiden 1.10.657 på tiende omgang. Så rollatoren kan godt få lov til at stå i stand-by lidt endnu. 2 omgange senere blev næsthurtigste omgang kørt. Dén stod Jan Magnussen for, nemlig med 1.10.674 – så det var marginalerne som adskilte de hurtigste kørere.
Med 7 minutter tilbage kom Philips tider endelig frem på pitskærmene, og han indtog en flot 4. plads i tiden 1.10.854. Ude på sidste minut kørte Casper sin hurtigste mellemtid, dog blev resten af omgangen ikke lige så hurtig.
Men et flot resultat efter træningen – 3 Essexbiler i top 4…. |