Helt usædvanligt skulle én af teamets kørere allerede i vælten søndag middag. Normalt ”nøjes” de at med at køre warm-up, men Casper skulle ud og køre Last Chance. En opgave som var ham en anelse uvant, men en direkte konsekvens af at hans hurtigste tid fra tidtagningen kun rakte til en 15. plads.
Hele formiddagen havde stået på åben himmel med silende regnskyl og buldren fra oven. Så det var en våd bane, som ventede. Der havde dog været kørt 6 løb, fra de andre klasser, inden at DTC-bilerne skulle ud og have deres tildelte 15 minutter. Men håbet var at regnen kunne give Caspers BMW en fordel i forhold til de hurtige forhjulstrækkere, som Padborg Park plejer at have et godt øje til. En lidt omvendt tankegang i forhold til den gængse logiske tankegang, men som skulle vise sig at holde stik…
Da opvarmningen startede kørte Casper på banen som nummer 2, lige efter Jan Magnussen. Så det var det danske islæt fra Le Mans, som indtog Padborg Park i hvad der næsten lignede forrige weekends ”franske regnvejr”.
Casper gjorde det godt og fik hurtigt speed i bilen, og kørte gode sektortider. Så der gik ikke lang tid for han opnåede dén tid som sikrede ham anden hurtigste tid. Kun slået af Robert Schlünssen med en lille tiendedel. Generelt var det dog BMW´er og Peugeot´er som opnåede de hurtigste tider under Last Chance.
1. Robert Schlünssen Peugeot 407
2. Casper Elgaard BMW 320si E90
3. Jason Watt BMW 320si E90
4. Michael Carlsen Peugeot 407
5. Martin Pedersen Peugeot 407
6. Rene Rasmussen BMW 320si E90
7. Kasper Jensen Peugeot 407
8. Tom Pedersen BMW 320si E46
9. Peter Ager BMW 320si E46 |