Brugernavn: Kodeord: [glemt dit kodeord?] [opret ny bruger]
 
Forside Team Essex Nyheder Eventkalender Videoer Galleri Kontakt
Fanklubben NITROS
 
Tidtagning & Super Pole
23-06-2007

Padborg Park er kendt for at være en bane, hvor de forhjulstrukne biler kan vise deres potentiale. Baneforløbet på netop Padborg Park er ideelt til at illustrere den forskel som er mellem henholdsvis forhjuls- og bagstræk, og hvordan bilerne reagerer forskelligt under accelerationerne og gennem kurverne. Og mange at feltets forhjulskørere har da også i dagene op til løbsweekenden været ude og sige, at det var på Padborg baghjulstrækkernes dominans skulle brydes.

Selve middagens træning kom dog til at vise et lidt andet billede: Regnen havde kort tid før stået ned i stænger, så banen blev glat og udstyret med mange store vandpytter. Dette kom til at betyde en ændring i styrkeforholdet mellem de to typer træk. Og blandt de 7 kørere som kørte hurtigste tider under træningen var det kun en forhjulstrækker – nemlig en Peugeot 407, med Robert Schlünssen bag rattet.

Så da tidtagningen blev sat i gang kunne det ende med hvad som helst…

Og det blev da også kendetegnet da de 30 minutter var overstået. 4 af de 10 hurtigste biler under tidtagningen var baghjulstrækkere.

For Team Essex vedkommende lykkedes det John og Philip at komme videre til Super Pole. John gjorde det bedst og fik 9. bedste tid 1.03.330, mens Philip kom ind som nummer 13 i 1.03.587. Det lykkedes Philip at komme til at køre Super Pole, da David Falch blev indberettet for at have kørt uden Nascarnet. Men en afgørelse ikke var faldet inden kørerne skulle på banen igen, og Philip blev i kraft af sin trettendeplads

sendt ud på banen som den første.

Det klappede ikke for Casper og han blev noteret for tiden 1.03.718, hvilket gav ham en 15. plads og dermed skal han ud og køre Last Chance i morgen. Casper udtrykte selv sin egen præstation som: ” jeg var simpelthen bare ikke god nok i dag …”

For Jason Watts vedkommende fik han sig nok en oplevelse som han var foruden – hans gas satte sig fast og derfor måtte han tage en alternativ rute.

Under Super Polen skulle de 12 hurtigste kørere fra tidtagningen alene ud på en omgang på banen.

Som sagt skulle Philip ud som den første, tiden blev 1.05.069 og placerede ham som den sidste. John var den femte kører som skulle ud og se om han havde speeden med sig, men havde problmer med at styre bilen. John gjorde det dog en anelse bedre, der var kun Jens Reno Møller som skilte de to, og kørte den flyvende omgang i 1.03.778.

Nykjær, eller Tordenvejret fra Tappernøje, som speakerne kaldte ham, havde ét stykke arbejde som skulle udføres og det gjorde han med eftertrykkelighed. Han gik ud og lagde stilen med at lave hurtigste 1. sektor tid og holdte tempoet hele omgangen rundt. Michel fik pole, med Mörth og Lundgaard på anden- og tredjepladsen.

Endeligt reddede Magnussen BMW´ernes ære med en 4. plads – den næste skulle findes nede på syvendepladsen, med Outzen bag rattet. Så det var forhjulstrækkerne som trak dagens længste strå.

 
 
Copyright © 2007 Team Essex Web-design & programming by conceive.dk