Atter en gang skal vi til "månedens modelbil", denne gang for året 1988.
John Nielsen stillede op på Le Mans i en Silk Cut Jaguar XJR9LM med nr. 1 på siden, hvor han igen deltog i Le Mans for Jaguar teamet, der dette år stillede op med hele 5 biler.
Atter engang havde John Nielsen en god medkører i Martin Brundle, som han kendte blandt andet fra 1987, hvor de to kørere havde et godt 2-mands team. Også i 1988 skulle de to forsøge at bryde Porsches store dominans på Le Mans.
John Nielsen og Martin Brundle fik kvalificeret deres bil med nr. 1 på en 4. plads som den bedste Jaguar. Martin Brundle lagde flot og ud længe holdt han bilen i top 5. Efter en tur uden for banen i sandkassen røg John en omgang tilbage og måtte herefter kæmpe hårdt sammen med sin medkører for at nå op til de forankørende, og hvilket bragte dem på 3. pladsen under et hårdt løb, hvor de to teamkammerater flere gange kørte hurtigste omgangstider.
Efter at være nået op på 3. pladsen begyndte Jaguaren at få problemer, og John måtte i pit flere gange i et forsøg på at få løst problemerne. Desværre valgte topstykket at sige fra til slut, og teamet måtte udgå for andet år i træk efter 306 omgange.
Men som et plaster på såret kunne John Nielsen og Martin Brundle se deres teamkammerater i Jaguar - Andy Wallace, Jan Lammers og Johnny Dumfries passere målstregen som nr. 1 efter i alt 394 omgange, så det var dobbelt ærgerligt for bil nr. 1 at udgå knap 6 timer før målflaget blev taget i brug.
PS. Håber at John får tid til at skrive en personlig kommentar senere.
Mvh. Maja
Rigtige kvinder elsker motorsport. Rigtige racerkørere har ingen alder |