Brugernavn: Kodeord: [glemt dit kodeord?] [opret ny bruger]
 
Forside Team Essex Nyheder Eventkalender Videoer Galleri Kontakt
Fanklubben NITROS
 
Alle motorsports klasser. > Team Essex 2008
Tilbage Svar på denne tråd
 Team Essex 2008
date and time of posting 10-07-2007 08:20 #1
Hammerum brugeren lader til at være offline (sidst aktiv: 24-10-2007 11:33) Adresse: Odense SV, Danmark
Tilmeldt: 07-05-2007
Team Essex 2008
 Nu hvor chokket over teamets exit efterhånden har lagt sig, kunne jeg godt tænke mig at høre Jeres mening om hvor I tror teamet kommer til at husere næste år.
 
Jeg har et par bud som jeg gerne vil begrunde:
 
GT 1 serien fordi:
Casper allerede har gjort sig gældende via Le Mans og John har også stadig speeden og ikke mindst erfaringen i at tøjle de mange HK..
 
Aston Martin er allerede repræsenteret i serien, så her kan man trække på en del ekspertviden.
 
Desuden er mediedækningen massiv og det er forholdsvis nemt at skaffe en betalingskører til f.eks Philips bil hvis han ellers stadig er med i planerne, da han jo stadig har et fuldtidsjob at bestride.
 
Hvis denne klasse vælges, er mit bud 3 stk. Aston Martin DBS9.
 
Le Mans 1000 KM Serien fordi:
Det er her er mulighed for at indsætte en LMP 1 eller 2 racer som alle 3 kørere har kørt på Le Mans. Sponsormæssigt er det værd at notere sig at f.eks GK Ejendomsinvest har store interesser i Europa.
 
Le Mans serien åber desuden muligheder for deltagelse i American Le Mans Series, så her er endnu bedre muligheder for at vise Essex flaget på verdensplan.
 
Dog skal der bruges yderligere 6 kørere for at fylde alle 3 biler ud. (..igen forudsat at Philip stadig er klar..), men der er samtidig mulighed for en betydelig indtægt fra netop disse kørere..
 
Hvis denne klasse vælges, er mit bud 3 stk. Pescarolo - Judd, selvom Zytek stadig spøger i kulissen.
 
En outsider kunne være Radical SR9 AER som trods startvanskeligheder i serien er en potentiel "dark horse". En af de mere prominente Radical teams er det engelske Rollcentre, som faktisk indsatte en bil i Le Mans i 2006..
Det var mine bud, og links til serie og biler kan ses her:
 
Life is like a 24H race - Full of high speed corners and dull pit stops for refuelling..
svar på tråd - svar på dette indlæg - svar på dette indlæg med citat
date and time of posting 11-07-2007 10:28 #2
mobu brugeren lader til at være offline (sidst aktiv: 25-10-2007 08:00) Adresse: Hadsten, Danmark
Tilmeldt: 07-05-2007
SV: Team Essex 2008
Hammerum,
 
Generelt set er jeg enig i dine betragtninger, men jeg tror dog du er alt for optimistisk i dine gæt på, hvor mange biler man vil indsætte. Jeg tror ikke der er økonomi til mere end en, og allerhøjst 2 GT1 biler, som jeg dog også mener bør være Aston Martin.
 
Det kunne også være en mulighed at køre i GT1-klassen i Le Mans 1000 KM, hvis man ikke går efter en LMP1 bil. Hvis man satser på en LMP1 bil, bliver det kun 1 bil. Team Essex har altid holdt på at det er et dansk team, og jeg tror ikke man vil til at ansætte udenlandske kørere, blot fordi man går udenlands. Desuden skal der jo også rigtig mange penge til en LMP1 racer, hvis man vil være med i toppen - og Team Essex vil kun være med, hvis de har en chance for at vinde. Og her vil en Pescarolo med en diesel motor (Peugeot?) være sejt.
 
Endnu en mulighed kunne være at fortsætte med BMW'erne og køre WTCC med 2 eller 3 biler.
 
Personligt så jeg gerne at det blev LMES enten i en Pescarolo eller i en eller to Aston Martin'er, hvor man så yderligere valgte at indsætte to 207 Spidere i Spider Cuppen tilknyttet LMES. Disse to kunne man så også vælge at indsætte hjemme i den danske Spider Cup. Men der er næppe nok prestige i at deltage i Spider Cuppen til at man vælger at gå den vej.
 
/Morten
svar på tråd - svar på dette indlæg - svar på dette indlæg med citat
date and time of posting 24-08-2007 20:05 #3
Hammerum brugeren lader til at være offline (sidst aktiv: 24-10-2007 11:33) Adresse: Odense SV, Danmark
Tilmeldt: 07-05-2007
Silly Season
Rygtebørsen på Padborg Park siger noget HELT andet og langt mere ambitiøst..
 
Jeg vil dog ikke deltage i rygtespredningen men derimod lade Freundt om at bringe nyheden når tid er.
 
Hvis de har ret, er der ingen problemer med tv dækningen for dem der kan tage tysk TV..  
 
Life is like a 24H race - Full of high speed corners and dull pit stops for refuelling..
svar på tråd - svar på dette indlæg - svar på dette indlæg med citat
date and time of posting 11-10-2007 18:25 #4
Christian brugeren lader til at være offline (sidst aktiv: 25-10-2007 18:37) Adresse: Årslev, Danmark
Tilmeldt: 07-05-2007
John Nielsen på hemmeligt besøg i USA
Lidt flere rygter fra www.dba.dk 
 
 
John Nielsen var sidste weekend på Road Atlanta i USA, hvor der blev kørt Petit Le Mans. Men han var der næppe for at se race, han var der. Vi gætter på, at han var på besøg hos Penske Racing for at afslutte forhandlingerne om en Porsche RS Spyder LMP2.



11-10-2007 | Af: Steen Nielsen, steen@dba.dk

John Nielsen var sidste weekend på Road Atlanta i USA, hvor der blev kørt Petit Le Mans.
Men han var der næppe for at se race, han var der. Vi gætter på, at han var på besøg hos Penske Racing for at afslutte forhandlingerne om en Porsche RS Spyder LMP2-protype til LMS og Le Mans næste år.
"Det kan jeg hverken be- eller afkræfte," siger John Nielsen på spørgsmålet om, hvad målet med besøget i USA var.
Porschen syntes at være den mest interessante bil for Team Essex i næste års forsøg på international succes.
Spyderen har vundet otte løb i ALMS i år, så den må siges at være gennemtestet og klar til Europæisk succes.

Ikke gode erfaringer med Zytek
"Zytek har også en hurtig bil," siger Super-John i forsøget på at fjerne opmærksomheden fra Porschen.
Og det er nok rigtigt, men Team Essex har ikke gode erfaringer med den engelske Zytek LMP2-prototype. John Nielsen indrømme da også, at den ikke har samme holdbarhed som Porsche RS Spyder, og netop holdbarhed er vejen til succes for Team Essex efter flere fiaskoer med prototyper på Le Mans.
Super-John har ifølge Jac Nellemann været i dialog med Aston Martins racerchef, Howard Chappell, men det fører næppe til noget. En Aston Martin GT1 er ikke interessant, da Team Essex ikke kan blive en del af det officielle Prodrive fabriksteam, og uden det er chancerne for succes begrænsede.
Derfor ligner det et Team Essex i LMS og Le Mans næste år.
Der er i forvejen solgt to Porsche RS Spyder til europæiske teams, en til Belgien og en til Holland.
svar på tråd - svar på dette indlæg - svar på dette indlæg med citat
date and time of posting 11-10-2007 22:48 #5
Hammerum brugeren lader til at være offline (sidst aktiv: 24-10-2007 11:33) Adresse: Odense SV, Danmark
Tilmeldt: 07-05-2007
Good Stuff..
Så for pokker..
 
Det viser de i al fald ikke på ARD  
 
Life is like a 24H race - Full of high speed corners and dull pit stops for refuelling..
svar på tråd - svar på dette indlæg - svar på dette indlæg med citat
Copyright © 2007 Team Essex Web-design & programming by conceive.dk